Dr. Franziska Stutz
Dr. phil. in pädagogischer Psychologie, Akademische Mitarbeiterin der Universität Potsdam
Foto/Grafik: Franziska Stutz
Dr. Franziska Stutz
Medien & Publikationen
- Stutz, F., Schaffner, E. & Schiefele, U. (2016). Relations among reading motivation, reading amount, and reading comprehension in the early elementary grades. Learning and Individual Differences, 45, 101-113. doi:10.1016/j.lindif.2015.11.022.
- Schiefele, U., Stutz, F., & Schaffner, E. (2016). Longitudinal relations between reading motivation and reading comprehension in the early elementary grades. Learning and Individual Differences, 51, 49-58.
- Stutz, F., Schaffner, E. & Schiefele, U. (2013). Faktoren die zur Lesemotivation von Leseanfängern beitragen. Posterpräsentation auf der 21. Fachgruppentagung Entwicklungspsychologie der DGPs in Saarbrücken, 10. September 2013.